lördag 24 maj 2014

Att summera en dag

Igår kväll fick vi nog av hettan och bar ner täcken och kuddar till allrummet i källaren och låg på madrasser och bäddsoffor som om vore vi på Fältbiologläger. Minus fjortisfnittret. 
Vaknade ~supertidigt idag pga febron, vi lyckades dock somna om allihop och vaknade sedan vid 8 av att det stod en tjej vid T och muttrade om att hon varit vaken JÄTTElänge. Knowing her handlade det väl om ca 3 minuter.
Jag och Lillbusen fick sova vidare till kvart över nio när han var JÄTTEKISSNÖDIG MAMMA!! Så himla skönt att få sova. Alltså verkligen sova ut.
Sen har dagen rullat på. Jag har rensat en rabatt, tittat på hockey, plockat en bukett liljekonvaljer. På eftermiddagen kom jag på att jag ville handla blommor och jord till krukorna på altanen. Tänkte att "så här dags har väl alla åkt hem från blomstertorget". Hehe. Inte precis? Så.sjukt.mycket.folk. Köpte iaf lite blommor och mycket jord. Stannade på hemvägen och plockade syrener som jag höll på att spy av sen i bilen pga STINKER. De står ute altanen och är fina och luktar gott nu. Köpte färskpotatis och kom hem till kille som grillade. När T sövde barnen tog jag en promenad.
Ja, man skulle kunna säga att jag karpade skiten ur den här dagen?
Hoppas ni med har haft det feint?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar