tisdag 20 maj 2014

episka samtal

Lillbusen sitter vid matbordet. Knallröd i ansiktet. Håller andan.
"har du satt i halsen?" frågar logisk mor (jag).
"neeej" flämtar han fram. "det är syrenen" säger han sedan, lite mer ologiskt?
"syrenen?" frågar jag. rimlig fråga ändå?
"nej. vad heter det. vad heter kiss?" (????)
"menar du urin?" frågar jag, igen logisk men aningen undrande.
"ja!! snart kommer urinen!!" klämmer han ur sig, nästan blå i ansiktet.
"är du kissnödig?" hojtar jag glatt (eller om jag fräste ur mig det irriterat? minns inte så noga?)
"ja!!" skriker han och kutar till toa.

jag vet inte jag? om det här liksom händer andra?

6 kommentarer:

  1. Men, varför måste de först berätta vad som håller på att hända och då slösa bort en massa dyrbar tid på det istället för att bara säga toa/kissa/ingenting och springa till toaletten?
    /Mvh, hon som får torka toagolvet lite för ofta...

    SvaraRadera
  2. Hon som gick: Han är lite knäpp! :)

    karinistan: Ja eller bara förneka att de är pinknödiga trots att de inte kan stå still ens?

    SvaraRadera
  3. :-)Det händer aldrig någon annan!

    SvaraRadera
  4. iwnkc: ja det var rätt kul. men konstigt.

    spader: haha! :)

    SvaraRadera