söndag 18 maj 2014

Helgen!

Ja, den är ju inte slut ännu, helgen. Men än så länge har den varit toppen! Vi for upp till svärmor i fredags kväll och igår var på Vasamuseet. Vilken grej! Inte bara för Lillbusen som älskar fakta utan även för oss andra. Vi trodde vi skulle få vara själva där, vilka är så dumma att de stänger in sig i ett mörkt, svalt utrymme på årets finaste dag. Mer än vi alltså. Jo. Alla turister i Sthlm. Så vi fick köa för att komma in.
Jag skulle ju på bloggträff i söööööder kl 17 och insåg att jag kanske skulle bli sen så jag skickade ett panikmejl vid fyra och fick svaret "ta färjan så är du på ett kick". Och verkligen! Så smidigt, och trevligt sätt att åka! Lite kö såklart till färjan men själva åkandet gick i ett huj.
Sen blev det bloggträff. Och det var jätteroligt! Vilka trevliga personer jag fick träffa! Jag hade ju gissat det efter att läst bloggarna men ändå! Jätteroligt! Jag är så glad att jag anmälde mig till detta, för det var ju också läskigt, träffa en massa nya människor. Så värt.
Nån dag får vi försöka få till nåt i Öschtergötland?

Helgen får fem y:n. Trots att vädret hemma inte är lika somrigt som det vi lämnade i huvudstaden.

8 kommentarer:

  1. Vädret här i huvudstaden är inte lika somrigt heller, sedan du lämnade den. Och vem deppar inte över det? ;-)

    Det var så roligt att du kom med, tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Katarina: Ja! Tack för igår! Det här får vi göra om! :)

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt! Kram Mary

    SvaraRadera
  4. Jag tar raskt åt mig där, om de där trevliga personerna du skriver om ;)

    Det blev så bra igår! Jättekul att du kom, så kul att ses på riktigt. Och precis lagom nivå på allting. Fint som snus, bloggträffar :D

    SvaraRadera
  5. Mary: superhärligt! du verkar ha det helt ok du med!!

    Iwnkc: absolut att du ska!! :) får du mail nu?

    SvaraRadera
  6. Yey! Jag kommer direkt till öschtergötland. Det tror jag. Om jag inte spelar bridge den dan. En del dagar gör jag ju det. När jag inte skruvar säng.

    SvaraRadera
  7. iwnkc: fantastiskt! jag ska också börja använda den där funktionen!

    spader: hoppas vi det blir en bridgefri kväll/helg! blev det bra med säng?

    SvaraRadera