onsdag 18 juni 2014

Forrest Gump:olgi.

Herregud. Vilken fin dag. Visst får man vara glad på sin födelsedag fast man är 41? Jag tycker det. Frukost på sängen. Bjöd på lite fika på jobbet. Blev bjuden på lurre av en kompis.  Vi käkade hämtmat och hade tårta på kvällen. En kompis kvistade förbi med present och åt tårta med oss.
Och när jag kom hem då stod den där. Den finaste cykel jag någonsin sett. Med cykelkorg och blommig sadel. Och bruna stänkskydd. Grön är den också. I cykelkorgen har han stoppat en stor fin bukett blommor och på pakethållaren sitter en picknickfilt. På styret hänger en kylväska.
I fönstret står en bukett klöver som barnen plockat.
Värsta fina dagen! Och fina människor omkring mig.
Mmm.
Livet alltså. Ibland är det som att bita på en träpinne; läskigt och rysigt.
Och ibland är det som ett rött vinegum.


4 kommentarer:

  1. Livet är bra och de röda vingummen (stavning okänd) är bäst. Stort grattis så här dagen efter!

    SvaraRadera
  2. Åhhh! Vad fiiiiin han är den är T. Och dina barn. Glad jag blir. Och vet du, det är du SÅ värd. Eftersom du är ännu finare själv. Fantastiska, underbara, härliga Sudd. All lycka till dig! Kram Märy (yes jag tänkte uppgradera min stavning nu...)

    SvaraRadera
  3. Tantaugusta: visst är de bäst de röda?? Mm.

    Iwnkc: <3

    Märy: men tack snyggis!! Kram

    SvaraRadera