tisdag 8 juli 2014

djupandas yllet. djupandas.

Ni kanske minns att jag skrev att vi har fladdermöss på baksidan? Ja?
Igår hade vi även en i sovrummet.
Herre jeflar.
Jag drog täcket över huvudet och fnittrade hysreriskt. Kikade upp ibland.  Pulsen mina vänner.  Pulsen.
Den var ju  cool och så ( fladdermusen).  Alldeles tyst och snabb (passar iofs även på pulsen. snabb var den och det var nog bara jag som hörde den). Det bidrog eventuellt till att jag var på gränsen till tårar. Den susade fram mellan rummen där uppe. Vi visste (vet) inte bästa sättet att få ut en från huset. Till slut släckte vi alla lampor och jag fixerade öppningen vid fönstren mef ögonen. Efter en stund flög den ut och vi stängde fönsterna och googlade på rabies.

4 kommentarer:

  1. Oj, vi hade en i sovrummet en gång men den låg och kravlade på golvet. Vi slängde ett lakan över den och lyckades lyfta ut den på det viset.

    SvaraRadera
  2. Wehooo sweet lord. Jag skulle ha svimmat. Du är modig du som höll dig vid metvetande. hihi då får mig alltid att skratta kära vän. /kram Mary

    SvaraRadera
  3. Saker som flyger inomhus i den där storleken - hu. Vi har haft en liten fågel inne en gång.
    Den hann bajsa ganska många gånger innan vi fick ut den.
    Fågelbajs ute; äckligt.
    Fågelbajs inne; ÄÄÄÄCKLIGT.

    SvaraRadera
  4. Uj, uj...det verkar gå vilt till i Lkpg! Vi kommer nog våga oss dit ändå...tror jag... Vi flyger över till er sida pölen snart å i slutet av juli kör vi till svärisarna i Gävle med, troligtvis, en natt i staden din på vägen. Har du något tips på vad man kan hitta på med en liten (då nästan 14 mån) med myror i byxorna? Å vilket är det bästaste matstället vi inte får missa? Eller kanske godaste fikan? Pretty please, with a cherry on top! :)

    SvaraRadera