söndag 13 juli 2014

Semesterläsning 2, ett till tips

Livet efter dig av Jojo Moyes har väl inte gått många förbi? En himla fin och sorglig bok som jag läste på Åland i .. fjol?  Förfjol? Nån gång en sommar iaf. I år drog jag så till med Sophies historia av samma författare.  Mycket gripande och lite sorgligt och fint. Den tar sitt avstampa i första världskrigets Frankrike och det har man ju fattat att det inte var någon fest precis.
Läs den här, men om ni inte läst Livet efter dig och bara får läsa en bok per författare* så välj den isf.

* inte vet väl jag vad folk har för idéer?  Ni kanske av princip inte läser mer än en bok per författare? För att hinna med att läsa så många olika författer som möjligt?

4 kommentarer:

  1. Har med mig den på semestern! Dock inte hunnit (!!!!!) läsa en sida ....

    SvaraRadera
  2. Tyckte mycket om båda böckerna. Har läst en tredje också, vad den nu hette? Om jag också ska rangordna blir det Livet efter dig, Sophies historia och sist den där utan namn. Jag läser gärna fler böcker av bra författare. Men blir lite sne när de inte lever upp till den bästa.

    SvaraRadera
  3. Bra tips, läste Livet efter dig för några veckor sedan och satt och snyftade i sängen (ok, snörvlade...) tills maken blev alldeles orolig. Så frågan är, är den lite sorglig eller kanske lite mer än så??

    Fast iofs, jag har köpstopp på böcker så jag får ändå inte köpa den (men jag kan ju tipsa mamma som var den som köpte Livet efter dig..).

    SvaraRadera
  4. Elin: semester kan vara såsjukt stressigt ibland!

    iwnkc: ja den tredje handlar på något sätt om 60-talet va? har inte läst den.

    karinistan: den här är mindre sorglig!! Livet efter dug var ju en gråtfest!

    SvaraRadera