måndag 4 augusti 2014

iskaffe

(förlåt ni som följer mig på Instagram. Ni har ju redan sett det här.)
Igår,  innan huvudvärken, såg jag på facebook att någon sett någonstans att man kan frysa in kaffe, som isbitar och sen ta några bitar och slå på iskall mjölk. Måste testas, tänkte jag. Och gjorde det. DET BLEV ASAGOTT!!
1, brygg kaffe.  Lite starkare än vanligt.
2, häll över i isbitsform.
3, frys in.
4, ta några bitar (jag tog tre) i ett glas och slå över så mycket mjölk du vill ha.
5, njut.
Visst man måste inte vara Gordon Friggin Ramsey för att göra det.
Visst, en av mina Instagramföljare skrev att det såg åt som portionssnusar (fd följare, blockad nu givetvis).
Men jag är nöjd.

5 kommentarer:

  1. Jag tycker Riesen-kola ja... :) /Mary d

    SvaraRadera
  2. hahha, tack för dagens skratt - klart hen är blockad!

    Jag ska göra detta pronto!

    SvaraRadera
  3. Ska testas när jag kommer åter till värmen.

    SvaraRadera
  4. Tackar för tipset och snus som är så gott! ;-)

    SvaraRadera
  5. Mary: mm kola!!

    Iwnkc: såg att du testat olika sorters iskaffe! Kaffe på glass?? Lät ca hur gott som helst!

    Tantaugusta: ja det är det värt!

    Miss UD: inte möcket som slår en hembakt Grov!

    SvaraRadera