söndag 3 augusti 2014

Lördagen

Igår tog vi barnen +1 och for och badade. Så himla skönt. Detta blir nog "badsommaren" för oss. När vi badar, badar, badar.  Vi var ju tom ner och tog ett morgondopp i fredags! (torsdags?)
Sen bjöd vi hem en kompisfamilj på kvällen men tyvärr blev det inställt då mamman i den familjen fick knallhuvudvärk. Så istället för snacks och vin gick jag ut och sprang. Körde lite styrka hemma efteråt. Stretchade som en gud.
Sen fick jag knallhuvudvärk.  Hade säkert inte hänt om jag suttit still och pimplat vin och ätit salta pinnar.

3 kommentarer:

  1. Stretchat som en gud borde jag ha gjort efter min promenad i dag, men stretching är verkligen inte min starka sida.

    Och du borde kanske ha slängt i dig ett par salta pinnar efter löpningen, jag tror att det är det man missar nu; att tillföra tillräckligt vätska och salt. Egentligen efter att bara ha funnits till i denna värme men ännu mer efter aktiviteter.

    Hoppas knallhuvudvärken är borta nu.

    SvaraRadera
  2. ta det som ett råd från en vis kvinna som lever med den här värmen halva året (nästan iaf) - glöm inte vinet! Det är oftast boven när det kommer till huvudvärk. Helst kylt vitt eller rosé men i nödfall fungerar även rött. Ev kan det bytas ut mot öl. Och även om det inte alltid lyckas undvika huvudvärk helt så brukar det kunna skjuta den framåt i tiden, typ till morgonen efter...

    SvaraRadera
  3. Katarina: Nej det är ju så trist att stretcha!

    Karinistan: Jag har ju förstått det också, att det är vinet som behövs för att mota huvudvärken?

    SvaraRadera