tisdag 16 september 2014

choklad

En gång.  När jag var ett yllesnöre i Hälsingland hade jag och min brorsa godisfritt år. Jo. True story! (Vi skulle få pengar som belöning.) En gång, i låt säga februari, det året hade vi främmande. De hade med sig SUPERSTORA chokladkakor till mig och brorsan. Men vi åt ju inte godis.  Pga godisfritt år. Så mamma skulle "lägga undan dem" åt oss. Första dagen efter godsfria året var slut frågade jag mamma om chokladen (skapligt sugen?) och får då till svar att de inte finns kvar?!! Hon hade "smält ned dem och låtit mig och brorsan dricka upp det"? Jag frågade då hur hon gjort med schweizernöten. Eftersom jag ju inte druckit choklad med pluppar i. Än idag saknar jag ett ordentligt svar på detta?!
Anledningen till detta inlägg stavas Marabou mjölkchoklad med salta mandlar!
Hur gott låter inte det?

5 kommentarer:

  1. jättegott låter det. Men jag har ju godisfritt liv :o

    SvaraRadera
  2. Jag förstår inte heller vart din choklad tog vägen. Dina föräldrar har ju säkert vaktat den jättenoga, de skulle väl aldrig smaka..?
    Salta mandlar och choklad låter f.ö. som en fantastisk idé!

    SvaraRadera
  3. iwnkc: ja du är så himla duktig! om man lägger chokladbitar i bullar, är det fusk då?

    Cecilia: Ja! Den är god.

    Akan: Nej jag har ingen aaaaaning om var chokladen har tagit vägen? Kanske ska jag ringa mamma NU och fråga??

    SvaraRadera
  4. Det låter som att jag kan absolut tänka mig att smaka.

    SvaraRadera