måndag 1 september 2014

Matplanering

Jag blir ju gahahalen av att inte ha en aning om vad vi ska käka på vardagarna så igår skrev jag ihop en planering och stack och handlade.

Rullader m potatis.
Vit fisk med vitvinssås (färdigsås fr Abba) o potatis.
Enchilladas.
Italiensk kycklingpasta.
Risotto.
Spagetti o köttfärssås.
Bulgogi m ris.
Köttfärskebab med ajvar.
Varsågod för inspo. Om recept önskas på ngt kan det säkert ordnas! Spec firren. :)

EDIT: Ja, jag har lagt dit lite länkar till recept nu. För då hittar jag dem ju enkelt när det är dags att laga maten! *smart*

5 kommentarer:

  1. Strålande, jag snor några rätter rakt av. Men vad är bulgogi (borde jag googla nu??)?

    SvaraRadera
  2. karinistan: nåt koreanskt! Supergott! Recept kommer.

    SvaraRadera
  3. Grymt bra med veckomatsedel!

    SvaraRadera
  4. Känner exakt likadant. Lösning: testar ny matkasse. Som kommer 1 ggr/v. Ser gott ut, känns lovande. Första tillagning ikväll.

    SvaraRadera
  5. Frida: ja jag älskar det igenkligen! Men ibland kommer jag bort från det.

    Tantaugusta: hoppas den är bra!

    SvaraRadera