lördag 4 oktober 2014

Britt-Marie var här.

Jag fick ju ett rec.ex av Fredrik Backmans senaste bok, Britt-Marie var här. Britt-Marie är lite som Ove, fast tant. Hon får ett tillfälligt jobb i Borg där hon mot sin vilja blir en del av samhället.  Eller, hon tror kanske att hon inte vill men egentligen så vill hon inget hellre än att höra till. Att bli sedd och uppskattad. Och åh, det är en massa trasiga kids och orginal och fotboll.
Boken är så bra!! Så fin. Rolig och sorglig. Skynda er med att läsa den här så jag har nån att snacka om den med! 

Jag har tidigare läst både En man som heter Ove och Min mormor hälsar och säger förlåt och jag har ju gillat även dem. Mormorboken blev bättre efter jag fått lite distans till den märker jag.

3 kommentarer:

  1. Ska läsa! Sen! När jag hinner! Och orkar! Älskade Ove ju! Mormor, not so much! Men Britt-Marie, man hör ju bara på namnet ju!

    SvaraRadera
  2. IWNKC: Ja den här är fin!! Men varning för sorgl.

    SvaraRadera
  3. Gillade bägge,man älskar ju bara Backman, men Mormor mer. Det fanns många saker i det fördolda där. Längtar efter Brittmarie. Gillar också Saker min son behöver veta om världen.

    SvaraRadera