fredag 24 oktober 2014

Ev ej kompatibel med folk

T lär ju aldrig vilja ta med mig ut på lokal igen pga anledning
1, två fina tjejer tar en innan-konserten-selfie. Mitt i bild: två blonda, glada, fina tjejer.  I det ena nedre hörnet: jag med öppen mun tittandes RÄTT in i kameran. Såg så sjukt kul ut. Jag utropade "nej men GUD" och vände mig om och skrattade. 
2, när jag vänder mig tillbaks kommer en tant med två glas vin och vi, jag skulle vilja säga, krockar, men hon uppfattade det nog som om att jag tacklade henne. Medvetet. Hon blev så arg och skrek "MEN TACK SÅ MYCKET" och stirrade på mig. Jag hade inte ens fattat att vi, ja krockade så jag viskade typ "förlåt?". Sen blev jag förbannad och började muttra att hon nog druckit nog med vin i sin dagar och att man kanske inte ska gå på konsert och dricka om man inte kan hantera att spilla.  Men då var ju hon så klart långtlångt bort.
Sen gick hon förbi mig igen med ett glas vin  och då låtsades jag lägga krokben för henne. Det tyckte T och jag var kul.

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha - jag ser fram emot att hänga med dig igen.

    Men för säkerhets skull ska jag bara dricka färglösa drinkar. ;-)

    SvaraRadera
  2. Katarina: jaaa nu är det snart dags!! håll dig till ren sprit? :)

    SvaraRadera