tisdag 14 oktober 2014

jag är föräldramötets fiende nummer 1

Jag erkänner att jag är det. Den där jobbiga jäveln på föräldramötet. Som vid övriga frågor-punkten drar upp värsta diskussionsämnet. Men NÅN måste ju vara obekväm. Och nu har jag även tagit det till FB, Det var en liten "incident" igår på skolan där Lillbusen hamnade i slagsmål för att han gjorde nåt, hämtade en sak till en tjej, och då visade det sig att tjejen har en BETJÄNT sm blev JÄTTEARG över att Lillbusen gjorde detta. HAN skulle ju göra det. Så han flög på Lillbusen och slog honom och hade sig. Herregud. Sen visade det sig att tydligen så har (främst) brudarna på skolan betjänter. Och jag har ju hört kompisar vars barn i ettan (ETTAN!!) blir beordrade om att göra saker och när de inte vill hotas de med stryk. Så jag mailade lärarna i barnens klasser idag och frågade dem och de märkt av några maktlekar, hur de jobbade med det osv. :) Sen tänkte jag, att nej det är ju ett föräldraansvar och några av päronen har jag ju på FB så jag frågade där, vad som eg ÄR en maktlek. Hur de ska hanteras osv. Spännande! Men jag vet ju folk som bara suckar och väljer "hide all posts from Yllet". Men då får de göra det. Vi minns väl alla våra maktlekar i skolan? Och vi vill väl att våra barn ska bli bättre människor än vad vi är? Sådana som inte röstar in SD i riksdagen? Sådana som inte spottar på tiggare på gatan? Osv.

4 kommentarer:

  1. Det vill vi att våra barn ska bli. Bättre. Inte helt säkert att det kommer att bli så. För övrigt har jag en betjänt (Esset) men han bli sällan slagsmålssugen om han blir betjäntförbisedd.

    Bra där, Yllet!

    SvaraRadera
  2. Ja hu ja... vi har haft en trist erfarenhet i skolan om att man ska göra olika "tjänster" (läs: lätt förnedring) för att få smaka någons medtagna lyxmellis, men istället sen bli fått världens minst nypa av en riskaka och blivit skrattad rakt i ansiktet efteråt. Man ba - VAD FAN!

    SvaraRadera
  3. Grr grr grr. På dem bara! Säg till om du vill att jag ska komma och hjälpa till. Känner att varenda cell i min kropp vill det när jag läser detta. /kram Mary

    SvaraRadera
  4. spader: vi får göra så gott vi kan!! Esset verkar vara en betjänt med klass!!

    elin: jamen verkligen VA FAN?!! Jag blir värsta grottmänniskan och börjar planera in att skicka med superdeluxmellis som devils choclate cake osv. Så kan de stå där med sina RISKAKOR!

    Mary: jag hojtar om jag behöver hjälp! Kram

    SvaraRadera