tisdag 28 oktober 2014

otroliga oktober

Ja. Jag fattar ju att nu bah "yllet yllet!! Hur går det med otroliga oktober??!" Men kanske anar ni även svaret pga uteblivna inlägg på ämnet? Jag har ju varit sjuk inte en utan två gånger i oktober. Took its toll som man säger? Eller säger man så? Efter varje sjuka var jag dessutom fortsatt hängig några dagar efter jag bestämt mig för att vara frisk. Men jag säger inget mer än att det är sånt som händer. Jag räknar med att komma igen med förnyad energi under Nyttiga November!
Nyttiga november är ett återbruk från en gammal favorit för några år sedan! I år ska jag träna minst 15 ggr och äta nyttigt. Planerade ndantag får göras från ätande och redan här nere kommer ett tre tillfällen:
1, på lördag. För då ska jag på fehehehehest!!!!
2, Lördag - söndag 15-16 för då är jag i GBG och vill inte känna mig fjättrad (!!) ) (så pass!!)
3, Sön 30/11 för då är det 1:a advent!

Ja ni ser ju. I princip hela november är undantagen. Eventuellt kan jag äta nyttigt 7/11. En fredag. Kanske. Vi får se. Det är ju ändå fredag? Hehe.
Men träna iaf! 15 ggr! Det blir tufft!
Vilka är på nyttiga november och vad har ni för mål?

8 kommentarer:

  1. Med tanke på hur svårt det varit för mig med både svettiga september och otroliga oktober så känns ju nyttiga november näst intill oöverstigligt. Men skam den som ger sig. Någon form av träning 2 ggr i veckan borde jag väl klara av?!?!

    Mvh,
    latmasken

    SvaraRadera
  2. 7/11 är min födelsedag så då blir det traditionellt tårtkalas i min blogg. Fast virtuell tårta kanske räknas som nyttig?

    SvaraRadera
  3. Sicken bra benämning! Nyttiga November...
    Jag är på!
    Mina mål är 20 st yogapass och ett planerat och beräknat vardagsmatsintag... (konstigt ord, inte alls lika inspirerande som Nyttiga November) Har några irriterande små kilon som jag vill ha bort, så jag räknar kalorier och har hjälp på Viktpelj.se...

    SvaraRadera
  4. Jag känner pressen att hänga på.

    Men om jag gör det så tar vi åtminstone en promenad i Göteborg. Ofjättrade...

    SvaraRadera
  5. Ja alltså, jag höll ju på och stöddade mig om Otroliga oktober - tre armhävningar å sådär. Men sen vet jag inte vad som hände?

    Nyttiga November låter som en alldeles utmärkt idé. Jag är på! På som fan!!

    SvaraRadera
  6. Min oktober blev helt träningsfri. Så trist. Skyller på sjukt mycket jobb, ett bröllop och pencillinkur pga tandvärk. Det trista är att när jag inte tränar blir jag trött och då orkar jag inte göra det jag borde hinna med på jobbet. Jag går ut lugnt med nyttiga november. Jag är glad om jag tränar på Friskis en gång i veckan. Promenerar gör jag redan, så gott som varje vardag, till jobbet (inte från radhushooden, men 15-20 min inne i stan.

    SvaraRadera
  7. Mot bättre vetande så hoppar jag självklart på! Oktober kan ha varit sämsta månaden någonsin - flunsa, Sverigebesök, festival, etc... November kan bara bli bättre!

    SvaraRadera
  8. Maria: ja!! reclaim SATS!!

    Frida: virtuell tårta funkar! :)

    Fru Fransson: kul! Inte att räkna kalorier men att du hakar på Nyttiga November!

    Katarina: ja! det gör vi!!

    iwnkc: härligt! men du. tre armhävningar i okt var ju fler än de i sep? ;)

    Hon som gick: bra! oktober var ju en skruttmånad men den promenader är ju toppen!

    karinistan: november blir månaden då allt vänder! succémånaden november!

    SvaraRadera