lördag 4 oktober 2014

Sova här, där, var?

Fin artikel om att ha (eller inte ha) barnen sovandes hos sig HÄR.
Jag fokuserade mest på stycket:
– Föräldrar i dag är så förbaskat mycket bättre än den tidigare föräldrageneration. Ni är mer fysiska, mer kärleksfulla, pratar mer och berättar mer för era barn. Det är genom den närheten som barnen blir självständiga.
eftersom jag är en bekräftelsejunkie! Och när Lillbusen kom upp till mig i natt (morse?) drog jag honom extra nära och snusade in mig i hans nacke. Mmm. Då hade redan T tagit sin kudde och sitt täcke och vandrat över till Busans säng. Ibland känns det som vi lever i den där IKEA-reklamen ni vet?

2 kommentarer:

  1. Här tycker de att barnen ska sova i föräldrarnas rum, i egen säng, första tre månaderna och sen in i eget rum. Vi gick helt mot "reglementet" och när lillkillen växte ur barnvagnsinsatsen runt tre månader flyttades han till vår säng och har sovit där sedan dess (nu 16 mån).

    Vår barnläkares reaktion när hon fick veta det, hur hela hon liksom stelnade till, var nästan komisk. Kulturella skillnader minst sagt. :)

    SvaraRadera
  2. Erika: haha!! ja det är ju väldigt olika här också! tex vi har kovänt, från att Busan skulle sova i egen säng när hon var liten till att sova alla fyra i vår. När det blev för trångt så ingen sov bra så sover vi nu oftast tre i vår. Busan har i undantagsfall mardrömmar och vill ha sälle men då går en av oss till henne.

    SvaraRadera