lördag 21 februari 2015

Så här.

Igår ringde mammas man och talade om att mamma troligen fått en liten stroke så hon ligger på sjukhus. De såg inget på röntgen men troligen är det en liten, antar att de kommer göra magnetröntgen vad det lider? Hon får medicin och de har koll på henne. Hon är vaken men är yr och mår illa.
Och jag märker att jag är helt hudlös. Rätt vad det är sitter jag inlåst på toa och gråter lite. Jag tror det är svårare eftersom pappa gick bort i just stroke? Det blir som att kastas tolv år bakåt och de dagarna på sjukhus.

14 kommentarer:

  1. Nä, fy. Hoppas hon blir bra snart. Kram.

    SvaraRadera
  2. <3
    Jobbigt att vara så långt ifrån också. Kan du ta ledigt och åka dit?

    SvaraRadera
  3. Fy. Min pappa fick en "tia" som dom där små strokarna kallas för ett par år sedan. Jag minns att jag tog det väldigt hårt... Tänker på dig! Kramar

    SvaraRadera
  4. Usch då, styrkekram till dig!

    SvaraRadera
  5. Cecilia: Tack! Kram

    Katarina: Ja men jag tror inte riktigt hon vill. <3

    Maria: Tack! Kram. <3

    Chrissan: Tack, kram!

    Stina: Ja fy!! Men din pappa är pigg och kry nu? Tack. Kram.

    Mrs E: Kram! Tack.

    SvaraRadera
  6. Yes, pappa är återställd med medicinerar med blodförtunnande och lite andra piller. Hoppas på snabbt tillfrisknande för din mams! Kram

    SvaraRadera
  7. Nej! Mamma fick också en tia (om det är det) och är helt återställd.

    SvaraRadera
  8. Spader: Tack! Kram.

    Stina: Åh så skönt! Tack. Hon verkar bättre idag. Kram.

    Iwnkc: Tack! <3 Kram.

    Hanna: Så skönt!

    SvaraRadera
  9. Jag tänker på dig! Vad hemskt att höra! Hoppas verkligen att det inte var det eller att det var en mycket lindrig variant som går att medicinera på ett bar sätt. Kram!!

    SvaraRadera
  10. Emma : Tack! Det är nog en mild variant men hon är kvar på sjukhus. Vet inte när hon får åka hem riktigt.
    Kram!!

    SvaraRadera