tisdag 23 juni 2015

Skriva under på

Även om jag inte har hela bakgrunden och vet vem den där tjommen är som Peppe skriver om i sitt inlägg så skriver jag under på hennes uppmaning till noll tolerans. Noll tolerans på rasism och kvinnoförtryck.
Är så less på vardagsrasism. På folk som har mage att ifrågasätta andras rätt att må dåligt över att bli kallad öknamn.
Less på att unga tjejer och vuxna kvinnor är rädda när de går hem från krogen. Med nyckelknippan i handen och hjärtat i halsgropen.
Less på att sitta och vänta på bussen för att se om den lite creepy snubben i sätet bredvid trycker före mig på stoppknappen.
Less på att gå upp i falsett och bli röd i ansiktet när jag säger att det inte spelar nån roll om det bara är en enda som mår dåligt av att se de stereotypa färgade dockorna i Kalle Ankas jul för att det ska vara nog anledning att klippa bort det.
Och så jävla less på att bli ifrågasatt när jag säger det. Va fan, vi lever väl inte på 20-talet?! Har folk missat precis allt?!

3 kommentarer:

  1. I certainly agree to some points that you have discussed on this post. I appreciate that you have shared some reliable tips on this review.

    SvaraRadera