torsdag 30 juli 2015

Liten blir stor

Busan är på cup. Fyra dagar med övernattning. Inför detta fick hon en telefon. Egentligen tycker jag det är för tidigt, hon behöver Ingen telefon när hon är nio år men vi hade pratat om att hon skulle få en i jul så hon har om hon ska börja gå hem från skolan själv osv. Kändes iaf löjligt att fixa en som hon fick "öåna" över cupen för att sen ge henne en i julklapp. Ahja. Whatevva. Vi lämnade henne i Vimmerby vid lunch. I eftermiddags ringde hon. Jag hörde att nåt inte stämde så jag fick hjärtat i halsgropen och var redo att åka tillbaks till Vimmerby och hämta hem henne. Efter lite velat och tvekan fick jag ur henne var problemet låg.
"Mamma. Internet funkar inte på min telefon. Varför inte?"
Förihelvete yllet. Fixa surf på ungens telefon!

6 kommentarer:

  1. Göllis! Så sött :)
    ja telefondiskussionen är evig här hemma med vår Nioåring. Seriöst, nu är det bara hon och en tjej till som inte har tillgång till egen mobil. Visserligen olika regler i olika familjer hur den ska användas men ändå. Nu har vi en kompromiss så att hon har ett mailkonto kopplat till Messages på hennes Ipad, så hon kan messa oss och kompisar.

    SvaraRadera
  2. Lilla skruttan!! Så fin. Och fina mamma Yllet. Kram <3

    SvaraRadera
  3. Haha, dessa ungar! Alltid steget före, hur man än beter sig :)

    SvaraRadera
  4. Äldsta fick telefon när hon började trean och började gå hem själv. Hon var då, typ, sist i klassen. Sonen börjar tvåan i höst och pratar förstås också om att han vill ha en. Men dels kommer han inte att gå hem själv än på länge om jag känner honom rätt och dels så litar jag inte på att han inte skulle tappa bort den... Så han får vänta till trean han också. Lillan börjar f-klass i höst så där är det än så länge ingen diskussion ;)

    SvaraRadera
  5. uj uj, will she forgive you??? ;D tufft av henne att vara på läger själv vid så unga dar!!!

    SvaraRadera
  6. Men gulle! Måste ha varit en ganska ordentlig lättnad när du insåg att det inte var extrem hemlängtan/någon som var dum mot henne/allt annat hemskt man som mamma kan inbilla sig..

    SvaraRadera