tisdag 18 augusti 2015

Bok 25 2015

I bokyllet har vi nu läst Himmelstrand av John Ajvide Lindqvist. Det är en skräckroman och på tok för läskig för mig. Jag har sagt det förut men jag säger det igen, det är så roligt med bokyllet för jag får läsa böcker jag aldrig skulle läsa annars! Nu gav inte denna mig mersmak för skräck men jag tror det är svårt. Jag tycker det är för läskigt. Jag gillar inte att vara rädd. Den får hur som två y:n av mig. En kollega blev eld och lågor jag jag lovade ta med den till honom och han i sin tur försökte sälja in andra böcker av samma författare. Men jag stod emot!

3 kommentarer:

  1. Gillar inte heller skräck, men "Låt den rätte komma in" tyckte jag var superbra när det begav sig. Har läst flera Ajvide Lindqvist och gillat trots min aversion mot skräck (har ej vågat kolla skräckfilm sedan jag såg Terror på Elm street som tonåring).

    SvaraRadera
  2. Jag klarar inte skräck. Tycker tom att deckare är jobbigt. Har fått någon bok av Ajvide Lindqvist men inte läst den. Det finns ju så många böcker som jag vill läsa så jag ser ingen anledning att börja med något som känns läskigt.

    SvaraRadera
  3. Den ligger i högen här i sovrummet :)

    SvaraRadera