fredag 11 september 2015

Ska du på kalas?

Idag swishade jag förbi tjefens kontor och blev tillbakaropad. När jag backar in till henne säger hon:
"Vad fin du är idag Yllet!  Ska du på kalas?!"
GAH mitt värsta. Jag bah 
"tack. Nä. Jag har köpt en grej* på Åhléns för att jag frös"
"Och så har du ju klänning! Det brukar du inte ha?"
"Nej."
Gud. Stop pressuring me! På måndag ska jag ha mysbrallor.

*grejen kallar jag för mantel men fattar ju att det kanske heter cape? Men jag vill ju inte säga mantel till henne? Herregud.  Hon sättet ju min lön?


I övrigt hade jag på mig svarta tights (mmmm) fr H&M, klänning från Indiska och skor stadium. Osså mantel Åhléns. 

6 kommentarer:

  1. Mycket stiligt.
    Och mantel.... det låter ju väldigt kungligt. :-)

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Och klart det är en mantel, du är ju en superhjältinna!

    SvaraRadera
  3. Hon som gick: tack!

    Katarina: tack! Kungligt you say.. jag gillar hur du tänker!

    Hanna: tack!

    Iwnkc: tack! Jag gillar min mantel. :)

    Maria: tack! Ja för de dagar jag är super lazy! ;)

    SvaraRadera