söndag 13 september 2015

teknisk manick.

I går morse vaknade jag och tänkte att fasen nu vill jag ha en till tv. Vi har alltid haft en tv inkopplad och en gammal som bara stått. Men ja. Nu var det dags att ha två tvsar igång tyckte jag. Nu är det ju inte som på det glada åttiotalet att man bara kan koppla in en till ett antennuttag och få ett tvutbud utan nu måste det vara boxrar och kort och skit. Orka! Så efter simskolan köpte jag en Chromecast. Gud så smidigt! För typ en trehundring kan jag nu kolla på "tv" i sängen. Den ska ut ur sovrummet sen när vi renoverat ett annat rum är tanken.
Men nu kan jag kolla Girls i sängen.
Jag streamar alltså svt play, hbo,  Netflix, ja nåt sånt, till tvn via Chromecasten. 
Underbart!


2 kommentarer:

  1. Vi har också skaffat sån. Jag är lite skeptisk pga ännu en teknisk grej som kan krångla. Maken älskar chromecast så mycket att han skulle gift sig med den om han var singel.

    SvaraRadera
  2. Akan: han tänker iaf inte bli mormon och ta sig ytterligare en fru?

    SvaraRadera