söndag 25 oktober 2015

Bok 27-31 2015

Jag kör ett kort, intensivt uppsamlingheat på böcker jag läst på sistone. "sistone".

27, Den andra kvinnan, Therese Bohman. Vi läste den till bokyllet. Den var sådär. Ni kan läsa diskussionen HÄR. Och jag gav den tre y:n.

28, Lilla smycket, Patrick Modiano. Jag vet inte jag. Jag gillade den inte. Det hände ju inget? Jag kanske stressade igenom den? Den ska ju vara så fantastisk? Jag tycker att den är värd två y:n. Med guldkant pga nobelpristagare. Det känns ju alltid lite bra, lite duktigt, att läsa en nobelpristagare.

29, Allt jag inte minns, Jonas Hassen Khemiri. ÅH!! Så bra!! bra. Jag älskade den. Först var den lite jobbig att läsa, bra men jobbig. Bokens berättarperson varierar och jag var för trött så ibland fattade jag inte vem det var som var berättare i början men sen släppte det och jag bara lästelästeläste. Lätt 5 y:n. Jag bled ledsen när den tog slut.

30, Från och med du, Mhairi McFarlane. En skön bok som jag mådde bra av. Den fick fyra y:n mycket beroende på att hur den fick mig att känna och må. En sk feelgoodroman? Den fick även mitt lässug att bestå och det ger extra poäng!

31, Djupa Ro, Lisa Bjärbo. Jamen kanske raka motsatsen till feelgoodroman? Ett ungdomsgäng där en plötsligt dör. Där fyra ska gå på den femtes begravning. Fy fan. Fem y:n. Men usch vad jobbig. Men fin. Åh. Dessa ungdomar. Älsk.


Nu ska jag läsa Egenmäktigt förfarande. Sist på den bollen.

3 kommentarer:

  1. Jag tyckte Lilla smycket var jättebra. Kan nog stämma att den inte får läsas för fort. Den andra kvinnan läste vi i bokklubben senast och nja, den satte inga större spår.

    SvaraRadera
  2. Ska bli spännande att höra vad du tycker om Egenmäktigt förfarande.

    SvaraRadera
  3. Tantaugusta: jag tror det. Fast jag vet inte. :)

    Maria: Ja! Det ska bli roligt att skriva sen när jag läst klart!

    SvaraRadera