söndag 11 oktober 2015

Det här med att vara perfekt och konsekvent?

Jag var på Fotografiska idag (äntligen!) och där blev jag irriterad på folk som förde över dålig känsla på sina barn. En mamma dissade Paris Hiltons näsa "ojoj. Undrar hur många gånger DEN näsan är opererad, ser du mitt barn" (som inte fattade något, blev  förvirrad men nu vet att Paris har konstig näsa), nån gnällde över bilderna  på kvinnliga kroppsbyggare som varandes "onormala" medan barnen sa "wow mamma!! är hon stark?!" med beundran och några damer stod och dissade någons läppar som "alldeles för stora!" HerreGUD. Ta er sunkiga människosyn nån annanstans. Tänkte jag.
Åkte hem och följde med Busans lag på fotboll där jag plötsligt hör mig själv säga "men ligg inte där och gnäll, res dig och spela fotboll istället!"
Var kom DET ifrån?

5 kommentarer:

  1. Haha underbart! Jag håller med dig helt på alla punkter. <3 min kloka vän. Kram Mary

    SvaraRadera
  2. Svårt. Att vara perfekt och konsekvent. :D

    SvaraRadera
  3. det gäller att ha koll när man umgås med barn, så att man inte säger helt galna saker. efter ett tag blir det nog en vana. och sen kan man ju alltid be om ursäkt om man råkar säga lite fel till sina egna barn. nä, livet är inte lätt alla gånger. men du har ju koll iallafall, du kom ju på att du sa nåt dumt. så hoppet är inte ute.

    SvaraRadera
  4. Jag såg samma utställning. Tyckte den var mycket bra! Vad tyckte du om "Där barnen sover",,,, :-(

    SvaraRadera
  5. Mary: :*

    Libby: ja jag kanske får nöja mig med perfekt?

    Bella: nej jag hoppas det finns ett uns hopp kvar..

    About Alice: Ja usch! Jag blev så arg! Och sorgsen. Och ville bara dra dit idioter som ifrågasätter och säger nej och vill stänga gränser osv. Kom hit och kolla så kanske ni FATTAR. Så kände jag.
    Du?

    SvaraRadera