torsdag 29 oktober 2015

Läslover

Kulturkollos tisdagsutmaning denna vecka är kort och koncis:
"Om du hade läslov denna vecka vad skulle du läsa då?"
Alltså jag har ju lite lov den här veckan då jag är ledig ons-fre (plus helgen) så jag ska garanterat läsa ut Egenmäktigt förfarande. En bok som jag, motvilligt, gillar. Den är tunn men jag läser den inte så fort. Men blir nog klar med den ikväll. Sen ska jag troligen börja på Peppes Vackra människor. En bok som inte var helt lätt att få tag på här. Men jag beställde den från adlibris och fick den tidigare i veckan.
Idag tog jag båda barnen plus en extra sjuåring in till stan. Vi fikade och var på bibblan och sen fick de varsin bok när vi var in på Akademibokhandeln och de fastnade för olika Lassa Majaböcker. Jag och Lillbusen läser en (Cafémysteriet) och med Busan läser jag Anne Franks dagbok. (vi läser en förkortad upplaga som enligt bibliotekarien jag pratade med passade barn bättre.)
T har precis läst ut en bok om nåt krig eller så.



4 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt funderat på att läsa Egenmäktigt förfarande men inte kommit mig för ännu. Är nämligen tveksam till om jag skulle gilla den.

    SvaraRadera
  2. Boklysten: jag förstår vad du menar, kände nämligen likadant men så snackade de så mkt om den i ett avsnitt av podden Mellan raderna att jag dammade av mitt gamla reaexemplar och ja. Som jag skrev gillar jag den. Motvilligt.

    SvaraRadera
  3. Låter som att ni hade en härlig dag :)

    SvaraRadera
  4. Monika: ja den var jättehärlig!

    SvaraRadera