onsdag 11 november 2015

Bokfråga till internetz

Jag tänkte, efter fjolårets succé med Den vita stenen, köpa en klassisk bok till Busan i julklapp och undrar nu, Narniaböckerna visst borde de funka för en nioåring? Jag läste dem aldrig själv som barn men tänkte att hon nog skulle gilla lejonet och så. Jag tycker ju själv att hela idén om att komma in i en alternativ värld genom en garderobsdörr borde passa alla barn?
Men, de är väl inte för läskiga för nioåringar? Eller vänta. Vi har ju precis läst Anne Frank. Inget kan väl vara läskigare än en bok som är på riktigt, om ett barn som var tvungen att gömma sig under andra världskriget och sen dör?

Men okej då, ska jag köpa Häxan och lejonet som är den första skrivna boken eller ska jag köpa Min morbror trollkarlen som är skriven näst sist men som bok 1?  Är det som Star Wars? (ni fattar liknelsen va?)

4 kommentarer:

  1. Häxan och lejonet tycker jag. Är det nummer 1 i serien så ska man läsa den först och inte vara så där wild & crazy.

    SvaraRadera
  2. Tess: :) ja JAG vet inte?! Svårt. Men det kan vara så.

    SvaraRadera
  3. Häxan och lejonet har en enklare story så det kan ju vara bra. Min morbror trollkarlen går ju att läsa sen som en förklaring...

    SvaraRadera
  4. Anonym: ja det får bli så! Tack. :)

    SvaraRadera