tisdag 24 november 2015

en måndag i mitt liv

Känner ni er någonsin som Papphammar? Ni vet, fumliga, klantiga och omständliga? Jag gör det, ibland. Tex igår när jag "bara ska handla lite". Bara lite så jag tar en korg och självscannar. Bara lite mjölk, yoghurt, bröd, sambal oelek, kvarg, värmeljus. Och lite hushållspapper, laktosfri mjölk. Just ja flingor, mjöl, socker, potatismjöl, kardemumma och fänkålsfrö. Ja ni fattar ju. Det slutade med att papperskassen gick sönder jag var invirad i min hörlurssladd, dragkedjan på vinterjackan som jag förträngt är trasig gick upp ner till och mössan åkte upp och satt högst upp på huvudet och jag höll på att tappa förståndet totalt. Men jag kom hem. Med mjölkyoghurtmjölsockersamabalfänkålkardemummapotatismjölvärmeljusflingorhushållspapperochbröd. PLUS att jag hämtade min matkasse och fruktlåda. Phu.
Så pass fullt kylskåp nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar