söndag 15 november 2015

Nästa vecka blir bra. Visst?

Förra veckan var siså. Var ju sjuk på helgen och det gick inte helt över utan jag var förkyld med ont i öron och bihålor hela veckan. Som i övrigt såg ut så här:

Måndag: kommer trea på en bilolycka. Bensin, bildelar och chockade förare, en går runt och röker och den andra behöver läggas på en filt, hon skakar och mår risigt. Blåljus och reflexer. Jag står och dirigerar om trafik.

Tisdag: allt är i en dimma.

Onsdag: Så himla hängig. Hade tänkt gå på Stepup men fick avboka.

Torsdag: har vi ju redan avhandlat. Det enda som var bra att det var fredag dagen efter.

Fredag: ja. Paris?

Lördag: en flicka sitter och gråter och ropar på mamma i omklädningsrummet på simhallen.  Utanför står en man och vill ha ut henne. Jag försöker prata med henne men vet ju inte vad det är för snubbe?  Ska jag försöka hjälpa henne? Hon tyckte inte det. "GÅ!" Ahja. Så jag gick men höll lite koll och tillsammans med hennes kompis som dök upp (vars pappa var mannen  utanför omklädningsrummet. Phu) och en simskolelärare fick vi henne på bättre humör och påklädd.

Söndag: fortfarande apont i bihålorna. Hungrig hela dagen. Boken jag läser är tråkig och jag är trött.

Imorgon vaknar jag pigg som en lärka och på bra humör?

3 kommentarer: