torsdag 26 november 2015

Pedagogen

I bilen idag berättade Busan om en kille som jobbar på fritids som är muslim. Lillbusen undrade vad det är och Busan säger då "en sån som inte äter griskött". Gahh, tänkte jag, det var väl att förenkla det lite så jag skulle börja berätta lite om det. Bla sa jag att de läser Koranen istället för Bibeln.
"handlar de om olika saker?" frågade Lillbusen.
"nja, egentligen är de nog rätt lika men Koranen skriver om en som heter Mohammed och Bibeln om Jesus. Ju". Sa jag och kände mig jättepedagogisk.
"Göte? Vem är Göte?"

Herregud! Vi har lite arbete att göra?!

5 kommentarer:

  1. Känner att mina döttrars tid på kyrkans dagis, var en bra investering på religionskunskapskontot...

    SvaraRadera
  2. Men ändå en avslappnad inställning tycker jag. :)

    SvaraRadera
  3. Mycket pedagogiskt! *tummen upp* /kram mary

    SvaraRadera
  4. men så klokt. jag undrar också, vem är göte?

    SvaraRadera
  5. Anna: Ja det hade tydligen mina kids behövt också.

    About Alice: Mycket relalalalaxad.

    Mary: :D Kram

    Bella: Ja jag vet inte!

    SvaraRadera