onsdag 2 december 2015

Länge sen

Jag gjorde en lista på saker som retar mig? Utan inbördes ordning får ni här en uppdaterad lista på saker som irriterar:

- folk som tycker det är skandal att Gina ska tända ljuset på julafton. Hon är ju inte ens kristen. Vafan. Give me a break. Var är alla dessa "folk" på söndagarna? Inte fan är de på högmässa kl 11 iaf? Och. Vem tittar ens på när ljuset tänds?

- folk som gnäller på julkalendern. Jag har inte hört ett barn dissa den. Det går ju på TV = bra. Däremot plockar ju kids upp om föräldrar gnäller. Och ahhhhh. De som gnäller över att det är som en dokumentär. Ja hjälp. Tänk om barnen lär sig nåt?

- kändisar som lägger upp "please like if you know who I am. I am new to Facebook jadajadajada" Det är klart folk vet vem du är?! Du är Richard Gere, eller nån annan superstjärna. Orka.

- folk som inte har tid med vab utan låter barnen gå på barnomsorg/skola trots att barnen är tydligt sjuka/hade magsjuka igår/el dyl. Jag vet att det är knivigt att få till det med vab och det kan för vissa bli tufft ekonomiskt men alternativet att skicka sjuka barn är ju ingen lösning för oftast blir de ju inte friskare av allt härj där?

Sen har vi ju det vanliga som bilister.  Andra föräldrar  (generellt). Saffransdeg.

7 kommentarer:

  1. HAHA! Härligt med fler griniga människor. Gillar särskilt saffransdegen :)

    PS: jag vattnade julstjärnorna igår kväll *klappklappklapp*

    SvaraRadera
  2. Instämmer på samtliga! Folk alltså... Man kan klara sig utan dem, överlag.

    SvaraRadera
  3. Gällande första punkten kan du ta med de som upprör sig över att H&M inte önskar Merry Christmas utan istället använder Happy Holidays och därmed "förnedrar kristna"... SÅ himla många som är selektivt kristna i detta land nuförtin. Konstigt att inte kyrkorna är proppfulla. Men det får man väl inte säga i det här j-a landet.

    SvaraRadera
  4. Instämmer på samtliga punkter. Även om jag väl får krypa till korset kring den där vab-punkten. Har ju, ähum, hänt att de fått gå även om de varit (lite) sjuka.

    SvaraRadera
  5. Åhh vad bra skrivet! Det där med julkalendern alltså, min fina 5-åring älskar den hittills. Och han verkar lära sig saker! Too bad, haha :)

    Angående vab, jag håller med! Vi har vabbat alldeles galet mycket men försöker vara hemma så att barnen är pigga och så innan de får gå tillbaka. För deras skull och för andras.

    / Emmafemma

    SvaraRadera
  6. Åhhhh! Älskar sånna här listor. Älskar. Ska minsann göra min egen:) puss/Mary

    SvaraRadera
  7. Folk som irriterar sig på Gina har för mycket tid över.

    Och fel åsikter. Och dumma i huvudet. Etc Etc.

    SvaraRadera