tisdag 1 december 2015

Skorstensjul

I morse till frukosten läste jag första kapitlet ur Skorstensjul för barnen. Det var supermysigt! Lite meckigt att få i mig frukosten bara men barnen åt på och tindrade med ögonen. Jag ser att det står "läsålder 3-6 år" men det är ju ändå bara en rekommendation tänker jag? Det är ju precis lika mysigt ändå!
Bilderna i boken är jättefina och det känns som en historian kommer vara fin också den! Det är alltså som en kalenderbok, ett kapitel om dagen och kapitel 24 är sist och kommer på julafton! :)

(Bild från förelaget,  Rabén&Sjögren)


7 kommentarer:

  1. Bra gjort! Och angående åderbestämningen: vi är ju fångna i bokhandelns/bibblans klassificeringssystem, skulle säga 5-10 på denna.

    SvaraRadera
  2. Längtar tills dess att jag kan läsa lite längre för den lilla.

    SvaraRadera
  3. Anna: Ja det var supermysigt!!

    Cecilia: Det är så bra! Jag läste ju kapitel ett igår och förklarade konceptet för barnen och i morse kom sjuåringen med boken och gav den till mig så jag skulle läsa för dem när de käkade.

    About Alice: Ja och att slippa läsa samma samma samma som är så lätt att hamna i.. jag menar, Molly Mus på bondgården är bara rolig så många gånger. Sen blir en rätt less på att leta efter pandajävlen som gömt sig i traktorn. Fast. Jag gillar Molly. Kan sakna henne lite känner jag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. The sky is the limit hur många gånger man kan läsa vissa böcker...

      Radera
  4. jättebra att du läser högt. min käre make och jag har högläsning varje kväll. det är så mysigt och lugnande. så fortsätt med högläsningen även efter jul.

    SvaraRadera
  5. Bella: vi läser för barnen varje kväll, så länge de vill är vi tacksamma och kör på. Men. Jag tror inte jag kommer läsa för dem vid frukostbordet, det blir ju lite styrigt. :)

    SvaraRadera