söndag 17 januari 2016

Eh.. jaha. Tack!

När jag var och handlade mat idag så hade jag varken mynt eller polett så jag fick ta en korg på hjul. Jag skulle handla rätt mycket så jag hade som en pyramid med varor.*  När jag skulle betala säger mannen i kassan att sparrisen var så tråkig så han "skickar med den, gratis. Om det är OK?" Absolut! Tack så mycket, sa jag. För det var det ju, ok. "Ja den här, säger han och viftar med min sparris, den är kanske inte så rolig att grilla."
Grilla? Det är -15 och snö ute. Varför skulle jag vilja grilla den?
Hursom. Jag körde tulpantricket; skar av en bit av stjälkarna och ställde dem i en kanna med iskallt vatten och sen var de krispigare än vad de troligen var nyskördade.

*sjukt ointressant men nu är det ju en gång skrivet så de publicerar jag det bäl då.

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha, som att det inte går att göra något annat med sparris än att grilla.

    SvaraRadera
  2. Ointressant?
    Bästa värsta tipset ju!

    Och i min nära släkt finns det två män som absolut grillar året om.

    SvaraRadera
  3. He he, trevligt. Tack för sparristipset :-)

    SvaraRadera