torsdag 14 januari 2016

Fjortonde januari

Jag gjorde ett besök i verkligheten idag. I reakön på Stadium. Fy fan. Min zen-lifestyle fungerar bättre när jag är ensam? Folk som smaskar tuggummi i örat på mig. Slår mig i ryggen med sin handväska hela tiden. En som försvann från kön jättelänge och sen kom tillbaks och säger till ett par "jag stod framför er, jag har letat efter er." och bara ställer sig framför dem. Say what?!
Och oh! Det ringde på min mobil på jobbet idag, jag hade inte möjlighet att svara men kollade upp numret efteråt. Vart det gick? Kriminalvården. Är det för att jag cyklade över när bommarna börjat gå ner vid en järnvägsövergång 1987? Blev jagad av polisen och stoppad inne i villaområdet. (Blev såklart jätterädd)
Eller är det. Ja nej. Jag kommer inte på nåt annat? Kört lite för fort. Men jag tror att det kanske var en felringning. Eventuellt.

2 kommentarer:

  1. Länge leve nätshopping!
    Eller "Lev längre med nätshopping"..?

    SvaraRadera
  2. Kriminalvården. Kan ha varit jag Yllet -superstressig dag i statens tjänst och slant möjligen på knapparna... Oavsett är vi snälla allihop inom KV. Så frukta icke.

    SvaraRadera