torsdag 14 januari 2016

ih ih ihh

De senaste dagarna (jamen typ igår?) har jag hetslyssnat på en, för mig, ny pod; Bra snack med Anna Sahlin och Nille af Ekenstam. De har lite gäster och så snackar de utifrån frågor. Bra! Lyssna! Ni kan framförallt lyssna på avsnitt 41 med Kristoffer Triumf, Peppe och Magnus (jag har snackat så mycket om dem på sistone att jag är på ett first name basis med dem) för det är det avsnitt jag ska skriva om här. Eller en fråga från det avsnittet. Hur vet en att den en lever med är psykopat. Så himla rolig tanke (om en inte lever med en psykopat, det är nog inte så festligt). Ett av tecknen är tydligen att saker inte är där en lagt dem, hade någon läst på internets.

Exempel från inte verkliga världen:
Om jag satt  min telefon på laddning i köket ovanpå min brödburk men sen är den borta. Den är liksom inte gömd, men flyttad på. Det kan vara ett tecken på att jag lever med en psykopat. (alt är virrig men det är mindre troligt?)

Verkliga världen:
Jag drog detta för T igår när han inte hittade batteriladdaren till bilen, den var inte där den borde vara utan slutligen hittade han den under något i garaget. Det kändes ju typiskt psykopatbeteende berättade jag. Och tyckte vi hade lite roligt. Tills jag då insåg att psykopaten blev jag?
Och. Om bilden jag skickade till T i julas adderas till detta? Inte så roligt längre?
(bilden länkar till en webshop så jag hoppas det är ok att lägga upp den här? Det är ju mer som att jag visar den?)

2 kommentarer:

  1. ÄLSKAR Bra Snack!! Anna är mkt rolig att följa på Insta också. :-)

    SvaraRadera
  2. Och nej, jag tor inte du är psykopat. ;-)

    SvaraRadera