söndag 10 januari 2016

Tionde januari

Uppe på isen lyckades jag idag skära mig på båda pekfingrarna på exakt samma ställe utan att märka det. Förrrän jag kom hem och undrade vad det var för rödfärg med ludd i på mina händer (blod med vantfoder). Sen hade jag mycket ont.
Skidåkningen idag var jobbig och lurig. Ibland fastnade det fullt med snökockor under laggen (!) och ca det första som hände var att jag sträckte mig, högt upp på insida lår. Åt ljumsken till. Det var väl inte precis vad jag behövde tyckte jag? Sen ramlade jag som en tallrik fil när jag kom på att jag inte vill åka uppför en backe utan skulle vända. Plötsligt låg jag ner. T vill nu att jag ska ha en actionkamera på mig när jag åker skidor. Monterad på en hjälm? Det räcker alltså inte att jag har en ilgrön jacka och åker så sjukt dåligt. Jag ska även ha en hjälm på mig?

1 kommentar:

  1. Jag HATAR att åka längd. Ett av mina värsta sportminnen är när min pappa hade anmält mig till en skidtävling på skoj (mina kusiner tränade/tävlade liksom på allvar, jag fick hänga med en gång helt otränad). Uselt vallade skidor + ovan och otränad liten unge som stapplade sig runt den där banan med ett tjockt tjockt lager snö under skidorna. The trauma.

    SvaraRadera