måndag 25 januari 2016

Tjugofemte januari.

Till den ökända januaritröttheten adderades idag den monumentala måndagströttheten så idag har jag gäspat mig fram. Hasat i korridorer med ringar under ögonen. Haft lampan släkt och jobbat på i dunkel. Inväntat tomt fikarum och tassat ut och satt mig i soffan när alla andra gått därifrån. 
CHOCKEN på CityGross sen när det visade sig att hela stan skulle handla idag! Måndagar är ju vanligtvis en bra handlingsdag, dvs lite folk. Men så icke idag. Kan bero på lön?
Mm. Lön.

2 kommentarer:

  1. Isåfall är det ju iallafall lite ordning på logiken i Linköping. Icke så här i Stockholm där Ikea var lika lördagsgalet som vanligt i förrgår, trots två dagar kvar till lön. Man kan inte lita på någonting längre. ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag kör det där trötthetsrejset idag, känner jag. Har knappt fått upp ögonen än. Januari, pfft.

    SvaraRadera