tisdag 12 januari 2016

Tolfte januari

Vi har en matkasse och denna vecka är ett av recepten heta räkor. Jag är lite allergisk mot skaldjur och de andra gillar det inte så när det är skaldjursrecept brukar jag göra dem vegetariska. Men, vad ersätter jag bäst räkor med? Frågade min vegankollega som först inte tyckte det behövdes ersättas men jag tycker ris och currykrydda låter så.. torrt? Sen började han dilla om caviartång och annat hard core. Andra tips, anyone?

I övrigt denna tisdag in the year of our lord 2016 har jag:
- jobbat så inåthelvita.
- ätit lunch med två kompisar och det var så mysigt!
- lyssnat på tre podavsnitt. Eller två hela och slutet på ett.
- funderat på de där sexuella trakaserierna. Åh, folk pratar om det, toppen såklart! Men det är fan inte något nytt under solen? Ja. Nej. Och som Magnus och Peppe pratar om i veckans podavsnitt, de som delar en länk på Facebook. Bara länken utan kommentar. Vad vill de? Vad menar de? Jag vågar ju fan inte trycka like på nåt annat än roliga katter längre för det de menar kanske är något helt annat än vad jag tror?
Katter ftw.
- läst lite i Steglitsan. Varför är den så tjock? Jag tycker den är bra men ingen bok behöver någonsin vara mer än 600 sidor.

Inga skidor idag heller. Buhu.

3 kommentarer: