måndag 15 februari 2016

Feb_15 2016

Kulturkollo kör tema gubbe denna vecka och skriver i ett inlägg om mansplaining:
"Rebecca Solnit beskrev flera sådana händelser (bland annat en man som förklarade hennes egen avhandling för henne på en fest) i sin nu berömda essä Men explain things to me"
 
Detta har gått mig helt förbi! Inte mansplaining, herregud! Men Solnit. Jag måste leta rätt på den och läsa.
Och detta fick mig att tänka på en bild som dök upp i mina sociala medieflöden förra veckan.
Hehe.

 
Obs! Nu har jag uppdaterat med lite länkar!

2 kommentarer:

  1. Tack för tips, jag hade också missat Solnit. Får kolla upp! Och krya på er för sjutton, hoppas värsta sjukstugan är över.

    SvaraRadera
  2. Mellanbarnet: Ja idag är det bara T som är sjuk, vi andra kämpar på.

    SvaraRadera