torsdag 25 februari 2016

Feb_25 2016

Spoooortlov!
Det började med att jag vaknade till ett tyst hus. T hade redan åkt och barnen sov fortfarande så jag helt still och tittade i taket och kände mig som en pensionär. En kan väl få sova när det inte ska jobbas och så?!
Åt frukost i timmar som kompensation och drig sesan med mig de små ligisterna på en promenad i skogen. 3.5 km på ~55 min. Det tar tid när vi ska stanna och samla på oss iskristaller, kottar och pinnar. När vi ska klättra på stenar och kolla om isen i diket håller.
Jag använder begreppen vi och oss mycket generöst här. Jag var aldrig inblandad i de där bitarna.
Och ni vet det där tysta huset? Det kom aldrig tillbaks när de andra två lediga vaknat. Vid middagen var jag helt slut i huvudet och nu ligger jag som en hamburgare mellan spikmatta och vetevärmare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar