lördag 20 februari 2016

Veckans utmaning: Vem är din favoritgubbe?

Jag skrev ju tidigare i veckan att kulturkollo har gubbvecka och utmaning är "Vem är din favoritgubbe?" och jag bah. Jag har ingen. Är så trött på GUBBAR och allt de förknippas med. Unken lukt. Tjurighet. Omständlighet. Osv.
Men, jag mjuknade och kom fram till flera stycken men jag fastnade ändå till slut för Mister Tom, Tom Oakley, i Michelle Magorians Godnatt Mr Tom. Han har ju egentligen en himla massa egenskaper som jag trött förknippar med gubbar men han är ju så fin. Och hur han får Will att växa
och våga lita på andra och sig själv.  Jag och Busan läser den nu och den är ju helt fantastisk.

3 kommentarer:

  1. Det finns ju goa gubbar också ;)

    SvaraRadera
  2. Monika: Ja det gör det absolut! :)

    Mrs E: Verkligen! Nästan på gränsen till för obehaglig för Busan. Med mamman som är så himla elak osv. Nu senast hade hon satt plåster för munnen på bebisen det kunde inte Busan ta in riktigt. :'(

    SvaraRadera