lördag 19 mars 2016

18 mars, hämtsalladen

Ni vet hur det är när ni får plocka ihop saker och betala efter vikt?
4 apelsiner: 62 kr
Lösgodis: 47 kr
Vattenmelon: blomma blad en miljard.
Idag var jag och plockade ihop en sallad på ett nytt ställe i stan. Jag har ju stått där i kassan med apelsinerna. Lösgodiset. Vattenmelonen. Försiktigt tog jag lite salladsmix. Isbergssallad. Grönkål. Gurka? Nä. Gurka är ju rätt tugnt alltså. Osv. Varje liten grej måste tala för sin plats i salladen. Dressing. Nä. Det kostar nog extra. När jag sedan väger min sallad och ska betala? 27 spänn. Billig lunch.
Så jävla hungrig sen.

2 kommentarer:

  1. Igenkänningen!! Tog två apelsiner. Betalade 31 spänn. De jävlarna vägde 450g. Styck!

    SvaraRadera
  2. Igenkänning på den!
    Här var jag med yngsta och hon köpte frozen youghurt. Man fyller på själv o väljer topping. Nyttigt mellis. Nja, för henne kanske. Jag fick akut blodtryckshöjning i kassan: 89 kr .... Det blir tetrayoughurt framöver!

    SvaraRadera