onsdag 2 mars 2016

2 mars, psykbrytet

Jag har en ny arbetsuppgift. Den innefattar Excel och siffror och diagram och rapporter och så vidare.
Jag har nämnt det förut.
Men idag satt jag iaf med en snubbe och funderade på hur vi ska utforma en uppföljningsrapport.
Och herregud så dålig vi var. Vi droppade siffror hit och dit.
"Men så får vi lägga på 1423"
"Var kommer den siffran från?"
"Eh fan jag vet inte? Det STÅR ju här? Men hur kom vi fram till den?"
"Men jag veeeet inte?! Delade vi inte totalen på 12? Eller var det 9?"
Som vi skrattade.
Allt för att vi ville ha en sannare uppskattning för sommarmånaderna då folk har semestrar osv.

Ursäkta för jobbnörderi. Men någon kanske känner ett kli att komma med bra råd.
Själv vill jag avinstallera excel.
Synd ändå för det har ju bjudit på så mycket skratt.

5 kommentarer:

  1. Tänker att Katarina nog kan bli din privata PT i excel. Själv är jag en wordoman.

    SvaraRadera
  2. Det låter kul iaf :-)

    SvaraRadera
  3. Jaaa! Jag ska bli Excel PT!

    Fast jag är inte säker på att jag förstod problemet. :-)

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte Excel. Skulle så gärna vilja bli skitbra på det.

    SvaraRadera
  5. IWNKC: Wordwoman? Jag trodde du var Wonderwoman!

    Mrs E: Vi hade vansinnigt roligt.

    Katarina: Ja bli det!! Nä problemet löst nu. Jag kan nog inte ens förklara det. :)

    Libby: Vill du? Ja det är nog bra att kunna. Jag stapplar mig fram genom att kopiera befintliga filer som ungefär det jag vill och sen moddar jag dem. :)

    SvaraRadera