fredag 25 mars 2016

25 mars, kladdet

Jag har gjort en lista på världens kladdigaste grejer. Den är kort men bra.
1, sockervadd
2, tandkräm

Sockervaddskladdet kommer jag som var undan för JAG äter inte sockervadd och enda gången mina barn gjort det så blåste det i princip storm så sockervadden löstes upp. Iofs på barnen men de tyckte att det var så sjukt ovärt. Det blev ju inget att äta.
Tandkrämen däremot är ju en heeeeelt annan historia. Jag kanske inte behöver utveckla det så mycket men jag borstar ju mina tänder två ggr/dag. Plus minst ett barns tänder. Två ggr/dag. Det ger fyra möjligheter till kladd.
Varje dag.
Fiffan.

2 kommentarer:

  1. Jag tappade en tand en gång när jag åt sockervadd! Det tyckte jag var konstigt.

    Och jag spillar ungefär jämt tandkräm på tröjan. Om jag inte står fett böjd över handfatet, som värsta ålmänniskan.

    SvaraRadera
  2. IWNKC: TAPPPADE en tand?! Ja det var konstigt. Jag bet av en tand på en bergis en gång. Det tyckte jag var konstigt. :)

    SvaraRadera