söndag 27 mars 2016

27 mars, hälften

Söndag och dag tre av sex på min påskledighet. Whoop whoop. Detta firade jag med två promenader, kattgos och att vinna två gånger i Mexican train. Som jag älskar sällskapsspel. När jag vinner.
Jag lärde mig också nåt som hette Stad och Land idag. Det var roligt. Stressigt. Det går ut på att någon rabblar alfabetet, tyst, en annan säger stopp. Den bokstav person ett stannar på ska sedan alla skriva Land, stad, mat, sport, märke, dryck och namn på.
Ex E - England, Eskilstuna, Enrisrökt medwurst, Esprit, E-sport, Enbärsdricka och Erik.
Ja ni fattar? Den som är klar först säger stopp och alla får då säga vad de skrivit. Om man är ensam om ett akternativ fpr man två poäng och är det fler som skrivit samma får man ett poäng.
Det behövs lagom mycket saker, papper och penna och obegränsat kan cara med. Svårt för de små. Min yngsta brorson skrev ex Kina som stad på bokstaven  D. Det var gulligt.

2 kommentarer:

  1. Kina borde ge ett stilpoäng!

    SvaraRadera
  2. Spader: ja fast blev mest hånskratt. Det var ju ändå en form av sällskapsspel.

    Neeej. Såklart hånskrattade vi inte. Men log lite pga göll.

    SvaraRadera