tisdag 22 mars 2016

Bok 10 2016

Än finns det hopp av Karin Wahlberg, den första delen i lasarettetserien, om ett sjukhus och människorna kring det i Ekstaden under 50-talets polioepidemi i Sverige. En bok jag gillade mycket. En roman med mycket folk, trevliga och trista. Unga och gamla. Rika och inte så rika. Som jag skrivit tidigare hade mamma en farbror med polio och när jag försökte fiska med henne lite kom hon inte ihåg mycket, hon var för liten när han blev sjuk och barnen skulle säkert skyddas mot det otrevliga. Men hon nämnde att "alla" sa att han fått det av att palla äpple.  Jag bah "say whaaat?!" Men några sidor senare i boken boken det upp!
Da fuck? (Som Katta sku ha sagt)

Som sagt en bok jag gillade! Hade svårt att lägga ifrån mig den. Den får 4/5 y:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar