onsdag 20 april 2016

Deodorant

Eftersom utfallet på min glasögonfråga var så bra så tar jag en ny fråga idag!
Vad använder ni för deo?
Jag vill gärna ha tips på en ekologisk som är bra men har ni andra så hit me! Jag har testat Urtekrams rosa rollon men den torkade aldrig på mig. Blev väl nån kemisk reaktion eller så? :)
Just nu använder jag en som jag köpt på Apotektet som heter Bats och har röd kork. Den är väl bra men inte ekologisk så tänker jag att det kanske finns mildare? Bättre?
Jag tar även gärna emot lyxtips! Ni vet, Biotherm, Clinique och så men då vill jag ha en motivering.

19 kommentarer:

  1. Lancomes. Inte eko, men mild utan alkohol. Ingen doft som tar överhand. Håller mig torr o fräsch

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tips, tack! Gillar mild och "neutral" i doft!

      Radera
  2. Jag använder Rexona, inte eko men tycker ändå att den är mild (mildare än Bats röda som jag också använder ibland). Närmare bestämt denna:
    http://www.rexona.se/se/women/produkter/crystal-clear-aqua-roll-on

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland har jag fått utslag av Rexona men kanske värd att testa igen! Bats känns lite stark.

      Radera
  3. Jag använder Niveas. Funkar för mig. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En klassiker! Har använt Niveadeo massor! :)

      Radera
  4. Kör Vichy (osäker på stavning). Oparfymerad. Torkar snabbt, ingen alkohol o inga parabener.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tips! Parabener är ju skönt att slippa!

      Radera
  5. Apotekets egna. Nog ej eko, men bra. Testade Urtekram, fick utslag :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd på Urtekram. Kanske innehåller för mycket naturligt björk!

      Radera
  6. Jag använder Lumene, som jag bara har hittat här: http://www.lyko.se/lumene/lumene-cloudberry-deo-antiperspirant-60ml-1

    Vet inte om den är särskilt eko, men jag tycker den är bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har en superbra mascara från Lumene!

      Radera
  7. ACOs rosa. Bästa jag haft. Blev stressad när den försvann från apoteken (testade då den lila men den var inte alls lika bra) och blev överlycklig när jag hittade den på apotea.se igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok! Måste kolla efter den.

      Radera
  8. Biotherms Deo Pure är den enda som håller när man (jag) svettas mycket, testad genom ett antal somrar i Israel. Den är alkoholfri men inte ekologisk. Det finns en ekologisk variant av den (den med grön kork), den luktar myggmedel och funkar inte för fem öre, köp inte! Nu kör jag med en billig variant från Dove men så snart det blir varmt kommer jag att gå över till Biotherm igen.

    Min mamma gick in på Kicks och frågade om bästa deon första gången hon skulle komma till Israel på sommaren, expediten sa att alla som jobbade där använde Biotherm!

    SvaraRadera
  9. Jag gillar den med Aloe Vera-doft från Dr Organics. Är både ekologisk och fri från aluminium. Inte särskilt dyr heller.

    Det kan dock vara jobbigt att byta deo från såna som innehåller aluminium till såna som är aluminiumfria har jag hört. Jag vet inte riktigt varför, men det vet säkert någon annan här i bloggosfären!

    SvaraRadera
  10. Jag letar också. Den här dr Organics verkar ju lovande.
    Urtekrams kristall har också failat på mig, tyvärr. Just nu har jag Änglamarks, den är ju åtminstone svanen och allergimärkt och funkar okej.

    SvaraRadera
  11. Jag letar också. Den här dr Organics verkar ju lovande.
    Urtekrams kristall har också failat på mig, tyvärr. Just nu har jag Änglamarks, den är ju åtminstone svanen och allergimärkt och funkar okej.

    SvaraRadera