lördag 9 april 2016

Stresspåslagen

Vaknade 06:14. Med ett ryck. Väckte T och frågade om inte han  borde vara uppe och på väg mot jobb? Nej. Han tänkte lämna barn. Men det tänkte även jag. Ahja. Jag rusade upp, gjorde en macka drog på mig kläder och gled in till jobbet. Var tvungen att köpa ny parkeringsbiljett och tänkte att det var dags för utesäsong så jag ställde mig på en uteparkering och var inloggad på jobbet och igång ca 07:20.
Nöjd jobbade jag på lite och åt min macka innan en utbildning som skulle börja 08:30.
08:27 ringde T och säger "Har det hänt nåt?!" "Neeeej...?" svarade jag, ytterst tveksamt. För tydligen hade det ju gjort det?
" jag har fått ett sms om att vår bil står vid ingången till Scandic"
GAH!! Hade den rullat iväg?! Kört in i glasentren?! Sprang ner till utbildningen och lämnade dator och block och talade om att jag skulle bli lite sen.
Ilar iväg till parkeringen (via kollega för att låna paraply) och målade upp alla möjliga scenarion. Hade bilen förstört mycket? Stod den i glaskarusellen som man går in/ut genom? Var folk arga? Hur skulle jag parkera om den rullade trots handbroms och växel i?
Kom fram till parkeringen och såg att bilen stod dör jag parkerat! Det visade sig vara precis i infarten till parkeringen. Inte på en p-plats. Inte lite grann på infarten. Utan mitt i.
Hehe.
Eh.
Jag fick inga böter iaf. Och jag kunde ställa bilen precis bredvid.

1 kommentar:

  1. Jag skulle också ha blivit sjukt stressad. Biljävel. Parkeringsjävel. Men det var ju rätt roligt också. Hehe, som sagt.

    SvaraRadera