torsdag 19 maj 2016

Bok 14-17

Även om jag inte skrivit så mycket om mina böcker här (ocjh ligger efter plan, ni vet 52 böcker under 2016) så kämpar jag på med läsningen. Nej. det är inget kämpigt! Det är alldeles underbart.
Bok 14 - mãn av Kim Thúy, så fin och varm och jobbig men snabbläst. Tunn. 4 y:n.
Bok 15 - Tuppen och havet av Sara Paborn. Den här var långsam och på något sätt lite tråkig. Den tog lång tid för mig att ta mig igenom och jag smög mellan med mãn. 3 y:n.
Bok 16 - Stora små lögner av Liane Moriarty. Jag är kanske den enda i Sverige (världen?) som ännu inte läst Öppnas i händelse av min död av samma författare. Och den här boken kom i brevlådan som en översakning från bokklubben, månadens huvudbok som jag missat avbeställa. Den var inte alls vad jag trodde. Det var bättre. En bladvändare. Den får... 3 starka y:n.

Bok 17 - Kanske är det allt du behöver veta, Emily Lockhart. Så bra!! Gudars. Jag kunde verkligen inte lägga från mig den. Jag saknar Lögnarna. Åh LÄS DEN HÄR! Hör ni det. Orginaltiteln är We were liars, en titel jag tycker passar bättre egentligen men språket i boken är jättebra. Se så. Bok på bibblan. Köp den. Kolla om den finns som ebok. Bara läs. 5 y:n (som ni förstår).
 
 

4 kommentarer:

  1. Alltså jag är helt fast i Kristina Sandbergs triologi nu. Har du läst böckerna on Maj? I så fall vad tyckte du? Älsk på dom säger jag.

    SvaraRadera
  2. Spader: Varsågod!!

    Stina: Jag har läst första! Bra men jag fick lite panik på martyrinslagen. Kanske kom det för nära? Men jag ska absolut läsa de andra! Del 2 i sommar tänkte jag. Jag har liksom sugit på dem plus att jag inte pallade att läsa alla på rad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår exakt vad du menar! Offerkoftan blir lite väl tung på Maj, man har ju lust att bara vråla åt henne "sluta blanka diskbänken och steka strömming, se till att lämna din man och bitchiga svärmor istället"!

      Radera