måndag 16 maj 2016

Bokbytardagen

En studie i vel.
Jag har flera gånger tänkt mig att jag ska fixa ett bokbytarbord på jobbet just till bokbytardagen (bbd) men atte... För att få dit lite böcker måste jag ju bidra? Och jag vill inte göra mig av med mina bra böcker?
Och jag vill inte heller lägga dit bara dåliga böcker för då tror kanske mina kollegor att jag har dålig smak.
Så det blir inget.
Det blir inte heller något bokskåp här hemma där vi i samhället skulle kunna byta/låna/skänka böcker. Av samma anledning.
Varsågod för inblick i min snurriga själviska skalle.

2 kommentarer:

  1. Du kanske kan öppna bibliotek på jobbet. Så får kollegorna LÅNA dina böcker. Och ta del av din goda smak.

    SvaraRadera
  2. Eller så lägger du dit dina dåliga böcker, nån annan kan ju tycka att de är bra! Smaken är som baken du vet...

    SvaraRadera