söndag 19 juni 2016

Helgen. En summering

Fredag: (Jamen det får räknas som helg! Så deppigt med bara två dagar annars.) Jobbade massor. Möten och jox. Lunchlåda. Fixat så barnen gick hem själva från fritids med ett par kompisar. Köpt små chipspåsar och festis så de kunde ha framför fotbollen jag tyckte att de ville se. Jag tvingade helt enkelt dem att leva det liv jag ville leva? Mmm fotbollsem. Mmm chips. Mmm sluta tidigt. Mmm. Men jag kom väl hem runt sex. Lillbusens kompis sov över.

Lördag: Fyllde år! Tjohoo! Blev firad med blommor, present och frukost på sängen av familjen + en. Ja, Lillbusens kompis från fredagen ni vet. Firade sen med fika och paket på em och middag med kompisar på kvällen. Roligt!

Söndag: Gick på promenad med kompis, närmare 8 km. Spelade fotboll mot Lillbusens lag. Gjorde mål. Så snyggt. Lobbade över målvakten. Bollen slickade ribban och in i mål. Synd att målisen är 8 år. Förtog lite jubel och klanget?
Åkte sen och badade med barnen. Plus en. (Samma som lördag och fredag).
Läste ut dålig bok.
Kollade förra veckans GoT.
Nu ska jag sova.
Över och ut.

2 kommentarer:

  1. hehe, jag kommer ihåg när vi skulle spela föräldramatch i Matildas lag. Hon var rätt ny och vi kände inte de andra föräldrarna. Jag råkade komma få lite vinnar-feeling så jag mejade ner av ungarna i min kamp om bollen. Det visade sig vara tränarens dotter. Hon började gråta. Succe.

    SvaraRadera
  2. Fre: Åh :) Du är en sån fin mamma. Mysigt värre ju. Avis på dina barn! /kram Mary

    SvaraRadera