tisdag 12 juli 2016

Semester, dag 3

Idag var jag och handlade och preciiiis när jag kom ut från affären öppnade sig himlen. Som tur var hade jag packat i papperskassar så det dels blev lite krångligare med uppblötta papperskassar* och dels blev alla varor blöta.
Sen var jag in på XXL och köpte kastspö till barnen. Därinne blev jag superkissnödig ich hungrig. Så jag köpte nån himla Zlatandryck. Jag blev varken mätt eller mindre kissnödig. (Möjligen en overshare?)
Sen! Köpte jag 4 fiskar. Helt orelaterat till kastspöt. Kastspöet?

* har ni hört en östgöte säga kasse nån gång?! Jag hade kanske bott i Linkan i 2 månader första gången jag råkade ut för det. Sotaren var hemma hos mig och frågade efter en kaache. Jag bah, va?
- Ja har du nån kaache.
- eh va?
- jag skulle vilja ha en kaache?
- jaha.. *tänka tänka*. *fem minter senare* Nej jag har nog ingen.
- ....
- .....
- ..
- .
- Men alltså. Du har ett stort skatbo i fläkten, jag skulle behöva en kaache att slänga det i.
- jaha! Du vill ha en friggin PLASTPÅSE?!?

Da fuck.

4 kommentarer:

  1. Så säger de i Västervik också. Fattade inte heller första gången jag hörde, kände mig verkligen som dryga 08:an.

    SvaraRadera
  2. Meh:) klart det heter kasche. Det vet väl alla ;) Basic langugae in Åtvid. pöss/Mary

    SvaraRadera